Vores Anlæg

Bane 3 hos Vejen Tennisklub
Bane 2 hos Vejen Tennisklub

Vores anlæg

Vejen Tennisklub har i alt fire baner, 2 kunstgræs-baner og 2 hybride baner. De fire baner er placeret bag ved Vejen Idrætscenter og bag padel. Adressen er Petersmindevej 1, 6600 Vejen.

De 2 kunstgræs-baner er 2012 og de 2 hybride baner er fra 2023.

Hvad er hybride baner?

Gennem de seneste år er der dukket en ny teknologi op, kendt som Red Plus eller HybridClay. Det er en banetype, som kombinerer de traditionelle grusbaner med moderne teknologi – de har egenskaberne fra grus, men uden samme risiko for huller og dermed fejl opspring. Denne kombination gør også at der er mindre vedligehold og bedre dræn. Hvilket igen giver fordelen at banerne også kan spilles på i vinterhalvåret.

Banerne laves med et underliggende ”tæppe” hvorpå det traditionelle grus lægges ovenpå. Banerne er ITF (International Tennis Federation) godkendt og kan benyttes til officielle turneringer i dansk og internationalt regi.

Der er lys på alle fire baner og gør at klubbens medlemmer ikke er begrænset af hvornår solen står op eller går ned – særlig relevant for vinterhalvåret. Lyset tændes kun hvis banerne er blevet booket og slukker 10 minutter efter bookingen.

Baneregler

For at vores baner holder længere og det er sjovt for alle at spille, er der fastsat nogle regler som skal overholdes ved brug af banerne. Derudover er det medlemmernes pligt at medvirke til at holde såvel baner som klubhus i orden og selv at rydde op efter sig.

Hybride banerne (bane 1 og 2):

• Tennisbanerne må KUN betrædes med tennissko – ikke løbesko, fodboldstøvler mv.
    • Den grove bund på f.eks. løbesko ødelægger banerne.
  • Efter spil skal fodtøj rengøres inden klubhuset benyttes
  • Banerne må kun anvendes til tennis – ingen leg på banerne.
  • Banerne slæbes/fejes efter hvert spil.
    • Banerne fejes i cirkler – helt ud til hegnet.
  • Banerne vandes efter behov.
    • Hvis det støver SKAL de vandes før der spilles.

Kunstgræs-baner (bane 3 og 4)

• Flade træningssko, løbesko m.v. må benyttes på disse baner.
    • Fodboldstøvler er ikke tilladte da de laver holder i banerne.
  • Efter spil skal fodtøj rengøres inden klubhuset benyttes
  • Banerne må kun anvendes til tennis – ingen leg på banerne.
    • Banerne fejes i cirkler – helt ud til hegnet.

Alle redskaber stilles på plads efter brug.

Obs. hvis du noter at der er problemer med banerne, hul i nettene eller andet, kan der tages kontakt til VIC eller til tennisklubben på kontakt@vejentennisklub.dk