Træning

Som medlem af Vejen Tennisklub har du mulighed for at deltage i vores ugentlig træning.

Fra 2024 tilbyder vi junior træning med en professionel træner hver mandag.

Du kan herunder se planen for hvornår der er træning, drop-in og Q-tennis.
Planen er gældende fra den 1. maj 2024 og frem til den 1. oktober 2024.

junior

Mandag   Tidspunkt Hvilke baner?
  Træning for junior 16:00 – 17:00 Bane 1, bane 2 og bane 3
  Voksen intro og/eller ad-hoc træning for senior 17:00 – 19:00 Bane 1, bane 2 og bane 3
Tirsdag
  Social tennis 18:00 – 20:00 Bane 1, bane 2 og bane 3
  Turneringstræning 18:00 – 20:00 Bane 1 og bane 2
Torsdag*
  Drop-in for junior 17:00 – 18:00 Bane 1, bane 2 og bane 3
  Drop-in for senior 18:00 – 20:00 Bane 1, bane 2 og bane 3
Lørdag
  Social tennis 10:00 – 12:00 Bane 1, bane 2 og bane 3

Obs. turneringstræning er kun for turneringsholdet.

Drop-in om torsdagen er hvor vi spiller på tværs af niveauer. For juniorerne er der voksen opsyn, men der er ikke en træner. Drop-in for både junior og senior giver god mulighed for at få mere tid på banerne, blive udfordret da der spilles på tværs af niveauer, men også en mulighed for at møde andre spillere fra klubben.

*Vi oplever lige nu nogle udfordringer med drop-in tiderne og adgang til anlægget. Vi arbejder på at finde en løsning. Ønsker du at spille om torsdagen er du mere end velkommen til at skrive på Facebook og vi vil se hvad vi kan gøre.

Ferie og dage uden træning

Vejen Tennisklub følger skolernes ferieplan (vinterferie, påskeferie, efterårsferie m.fl.) og så holder klubben sommerferie hele Juli. Der er mulighed for at booke baner, men der vil ikke være træning om mandagen.

Derudover er der ikke træning på helligdage som f.eks. 2. Påskedag, 2. Pinsedag m.fl. Dage som Grundlovsdag (hvis det falder på en mandag) vil også være uden træning.

Træning i vinterhalvåret

I vinterhalvåret (1. oktober til 31. marts) er der ikke træning, men alle medlemmer kan spille udendørs tennis i perioden på bane 1 og 2.

Læs mere om bane 1 og 2 her.